Moët & Chandon Nectar Impérial is de naam van een excellente Demi-Sec. Niet te zoet, maar wel zacht, rijk en vol – bijna sensueel. Door de zoete invloeden treden de fruitige aroma’s mooi op de voorgrond. De nobele pinot noir geeft de Nectar Impérial een geconcentreerde, rijke smaak met tonen van gekonfijt fruit, milde specerijen en honing.
Een prachtig vormgegeven champagne, een champagne van het hoogste niveau. Nectar Imperial is een demi-sec, halfzoete, champagne die gedomineerd wordt door de Pinot Noir druif (50% á 60%). Een zachte, lichtzoete champagne met een rijk en vol smakenpalet, enkele ingrediënten die we eruit kunnen halen zijn gekonfijt fruit, zachte specerijen en zoete honing. Vloeibaar snoep, ontzettend lekker! Deze champagne is goed te drinken op feestjes, of met allerlei desserts, zoals vruchtentaarte
Moët & Chandon is de meest gedronken champagne ter wereld. In de film- en muziek industrie is het ook de favoriet, speciaal in Hollywood. Sinds het begin van deze filmindustrie is er al een band met Moët & Chandon. Grootheden als Gary Grant en Alfred Hitchcock waren grootse fans van de champagnes. Nog steeds spelen de champagnes een grote rol in de filmindustrie, op de grootste filmfestivals als Cannes Filmfestival, de Golden Globe en Oscar wordt Moët & Chandon geschonken.
Moët & Chandon champagnes bevatten drie druifsoorten, Pinot Noir, Pinot Meunier en Chardonnay. De Moët & Chandon champagnes onderscheiden zich door de wijnen een langere rijpingsperiode te geven ten opzichte van vergelijkbare wijnen. De Brut heeft een rijpingsperiode van 3 jaar, de Vintage Champagne edities rijpen 4 tot 6 jaar lang en de Cuvée hebben zelfs nog een langere rijperiode. De Moët & Chandon Brut wordt erg veel gedronken, vooral de Moët & Chandon Brut Imperial is een zeer geliefde wijn.
Moët is de naam van het beroemde champagnehuis waar het succes begonnen is. Om Moët & Chandon aan te duiden wordt ook regelmatig enkel de naam Moët gebruikt, dit verwijst dan naar het champagnehuis, maar er wordt hetzelfde als Moët & Chandon mee bedoelt. In 1146 is het succes begonnen toen de broers Nicolas en Jean Moët verheven werden in de edelstand door koning Charles VII. De familie heeft een onmisbare invloed op de geschiedenis van de Champagne. In 1743 richt Claude Moët het Maison Moët op. Uiteindelijk heeft de zijn kleinzoon Jean Remie Moët ervoor gezorgd dat het Moët champagnehuis een echt succes werd. Jean Remie zat vol ambities, een daarvan was de hele wereld bekendmaken met de Moët champagne. Hij heeft het voor elkaar gekregen om van Moët een echt merk te maken dat over de hele wereld geassocieerd wordt met prestige, weelde, plezier en genot. In 1832 trekt Jean Remie Moët zich terug uit het familiebedrijf, de gepensioneerde geeft de verantwoordelijkheid aan zijn zoon Victor Moët en schoonzoon Pierre-Gabriël de Chandon de Briailles. Door de samewerking wordt hetzelfde jaar nog gekozen voor een nieuwe naam, Moët & Chandon